måndag 24 mars 2014

Vet ni vad jag saknar?

Jag fick en sådan känsla att nu saknar jag att tälta väääldigt mycket. Inte i ett snusmumriken tält, nej inte alls. I ett litet fint kupoltält. Där allt hänger ihop så att man verkligen får en känsla av att man befinner sin inomhus, men ändå är man ute. Det gillar jag, visst snusmumriken för all del, men fy fan för regn och sådana tält. Och nu kommer någon och säger men då är inte tältet bra uppsatt etc. om det blir blött inne i tältet. Men det handlar inte om det, det händer så lätt att något hamnar utanför tältduken, utanför bottenpresson och ja sedan är det våta ett faktum. Det händer inte i ett kupoltält. Jag har tältat i kupoltält på den egna gården, och sovit där med vanliga dynor och täcken och det är bara det mysigaste. Av någon anledning tycker jag sådant är så underbart, och man är max tre och inte har en massa saker (för de är inne i huset) så är det bara som en dröm att fylla tältet med dynor, filtar och mjukisdjur och så kan man till och med ta med hunden och det är så härligt. I somnar ser det ut att tyvärr bli bara två tältnätter, de båda är i kupoltält så det är ju bra, och kanske det räcker med två nätter. Man börjar nog snabbt uppskatta den egna sängen ändå. Och nätter på segelbåten blir det förhoppningsvis fler av, och ja de är bättre än tältnätter. Fast mycket beror ju på sällskapet också...

En härlig bild på Anni två somrar tillbaka på NothamnVII, det är nu man börjar sakna scouting och sommaren på allvar.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar