onsdag 19 mars 2014

Har du gått någon första hjälp kurs? Ja!?

Bilskolan idag handlade bland annat om vad man gör vid en olycksplats. Och jag som annars sitter ganska tyst på de där lektionerna svarade plötsligt på alla frågor. Och så frågade läraren om jag har gått någon första hjälp kurs. Och jag svarar ja! Jag har ju inte det, än. Men okej kanske det inte har så stor skillnad, jag anser mig nog kunna de där sakerna och så. Och tanken gick snabbt genom mitt huvud, "Borde jag svara, nej jag är scout". Men så tänkte jag snabbt "Jag befinner mig i Grankulla, med människor från högstadiet, fungerar inte". Så det slutade med att jag bara svarade ja. Tänk så synd egentligen, jag hade den där tiden i mitt liv, de flesta scouter känner till den, jeep högstadiet. Då jag inte riktigt vågade säga att jag var scout och så, och sade jag det någon gång var jag så noga med att alltid betona SJÖscout, och snabbt förklara att vi est seglar och så. Nu förtiden skäms jag inte utan är väldigt öppen med att jag är scout, men visst är det konstigt det där som händer då man kommer tillbaka till sina högstadiekretsar. Jag hade inte en så jätte positiv högstadietid och så och kanske är det delvis därför, men på något sätt blir jag igen den där tysta väldigt tillbakadragna tjejen som ingen riktigt vet vem hon är. Men ja konstigt är det och jag vet inte vad det beror på, jag är i alla fall glad att jag inte längre behöver vara någon jag inte är.

Massagestund på Arvskär

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar