måndag 24 mars 2014

Borde man lära känna huvudstaden?

Idag hade jag en intervju i Helsinfors, alltså jag intervjuade. För Scoutposten och så, själva intervjun gick riktigt bra och så. Men att hitta i Helsingfors, shit. Jag kom 10 minuter försent, för att jag tog världens omväg tror jag. Reittiopas hade mig till fel ställe, men som tur märkte jag att gatan jag skulle till korsade den gatan jag befann mig på. Det var bara det att jag var i fel ända av gatan, och det var en väldigt lång gata. Så det tog för länge att hitta det, och så då jag slutligen hittade rätt hus, att i det hitta caféet. Nå så hittade jag och gjorde intervjun och så vidare. Och sedan, då jag skulle hem, visade sig att det gick en tunnel från platsen jag befann mig på till järnvägstorget. Och jag hade tagit spårvagn på vägen dit! Suck.

Den här boken underhöll mig i tåget, vad har hänt med mig då jag börjat läsa i tåget? Kanske jag bara slutat bry mig om vad andra tycker. Det skulle ju vara skönt!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar