onsdag 16 oktober 2013

Valpsjuka

Jag var alltså till skolhälsovårdaren idag. Inte speciellt bra nyheter. Jag har tydligen valpsjuka, eller i svenskfinland är det nog mera kännt med det finska namnet penikkatauti. Min muskel i vaden är alltså överansträngd eller något liknande så nu ör det vila, massage, kylgel och burana som gäller. Men jag är ju på väg och rida imorgon, efter det kan jag börja behandla det ordentligt. Det här var det jag var orolig för och nu är det ett faktum, kanske vi borde ha ringt den där ambulansen som vi tänkte i stället för att springa. Vi tänkte att vi kan ringa och säga att min vad är väldigt sjuk och sedan fråga om de kan skjutsa oss. På skämt alltså om någon inte fattar sarkasm. 

Till denna tråkiga nyhet några fina bilder på fina människor. 
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar