måndag 28 oktober 2013

Avundsjuk på gravid Bella

Ja gär inte en av dem som följt Blondinbella hur länge som helst. Men efter att jag på sommaren läste hennes bok "Isabellas hemligheter" och gillade den började jag följa hennes blogg. Fick hoppa rakt in i hennes liv med planerig av bröllop och en graviditet som var rätt så i slutet. Nu är det ju bara två veckor kvar och hon är mammaledig. Och jag måste bara säga, hon verkar ha det så skönt.

Bara läsa och dricka kakao

Visst, klart att det är tungt och sjukt jobbigt att vara gravid och hela det är ett jobb i sig. Så säger hon i alla fall. Men hon är en sådan powewoman så hon verkar inte alls rädd för förlossningen och sådant utan njuter av sin mammaledighet. Hon sover länge, bloggar och läser böcker. Och så myser och busar hon mycket med deras hund Christian. Det låter bara så mysigt och skönt, och sådant som jag hur gärna som helst skulle syssla med.

Både gravidmagen och Christian i hörnet

Antagligen får jag kommentarer om att jag inte kan tycka så här och att det faktiskt är hur tungt som helst att vara gravid. Ja jag vet det, men på basen av vad hon skriver verkar hennes tillvaro nu väldigt skön. Antagligen är det mast bara det hon skriver och att det nog inte är så perfekt som det låter. Men ändå. Jag skulle verkligen kunna leva med att bara skriva, läsa och sedan träna och skola djur. det är vekligen någonting jag älskar och skulle jag ha tid och möjlighet skulle jag inte villa något hellre just nu än att ha en ny hundvalp och få träna den själv alldeles från början.

Det är mycket bebisprylar på hennes blogg just nu

Men ja, kan inte hjälpa att jag just nu är lite smått avundsjuk på hennes liv. Haha, låter bara fel på något sätt men ändå är det bara så.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar