måndag 21 oktober 2013

Dagsverke påbörjat

Ledig dag idag. Eller ja, dagsverke. Vi ska göra någonting och få ihop 15€ som samlas in för välgörenhet. I år skickas pengarna till Indien till ett flickbarnhem. Vi hade förra veckan ett föredrag om det och det var alldeles ljuvligt, känns bra att veta vart pengarna går, och det är en organisation med frivillig arbetskraft så alla pengarna går till barnhemmet. I alla fall så ska jag kratta hela vår gård för att få de här 15€. Och ja vår gård är minimal, men det finns löv. Jag kan inte fatta hur så mycket löv kan samlas på ett så litet område. Halva gården är i alla fall krattad och nu är det paus. Märkte det inte då jag krattade men nu har jag tydligen en stor blåsa nästan mitt på handen. På höger hand. Gör ont. Murr.


Idag är nog löven mer frusna än så här <3 : Madde

2 kommentarer: