torsdag 5 juli 2018

iPhone X

Nu har jag haft min nya telefon i en vecka. Den gamla dog alltså då den smakade saltvatten under Vu-/Äs-lägret och det var bara att skaffa en ny. Och visst sved det i plånboken men jag visste trots det vad jag ville ha. Den nyaste iPhonemodellen var det självklara valet. Så jag köpte alltså en iPhone X, med 256GB utrymme. för med ungefär 150€ till fick man det i stället för 64GB, så jag kände att det lätt var värt det då själva telefonen ändå var så pass dyr. Hade egentligen tänkt köpa den i silver eller vit är den ju egentligen men det fanns bara svarta i Ekenäs och jag behövde telefonen då så nu har jag en svart. Men ska jag vara ärlig tycker jag inte direkt att någon av färgerna på den här iPhonen var så fina och överlag tycker jag inte att telefonen ser ut som en iPhone, speciellt inte på framsidan.


Men den är nog sjukt bra och en definitiv uppgradering från iPhone 6 jag hade innan den här. Måste nämna face-id som alltså öppnar telefonen med mitt ansikte. Det är sjukt coolt och även om jag var lite misstänksam och tänkte att det inte skulle fungera så bra så är det långt över förväntan. Den känner igen mig i alla lägen och till och med både med och utan glasögon! Till och med mitt i natten i ett mörkt rum har jag fått upp den, eftersom den läser av 3D figuren av huvudet och ansiktet. Sjukt, lite skrämmande och ganska coolt.


Annars fick jag allting som jag hade på min gamla telefon tillbaka via molnet, förutom tre senaste månadernas WhatsApp meddelanden. Det är lite tråkigt men om det var allt som försvann kan jag leva med det. Bilder jag hade tagit dagen innan fanns nämligen kvar, inte en bild jag hade tagit tidigare samma dag eftersom den troligtvis säkerhetskopierar på kvällen men den hade jag som tur skickat vidare till Crista så fick även den tillbaka. Så faktiskt ingenting annat än WhatsApp meddelanden från tre senaste månaderna försvann i olyckan.

Har haft den här bakgrunden riktigt länge, men shit vad jag älskar den!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar