onsdag 18 juli 2018

Work work work

Jag är mitt inne i en riktig arbetsperiod. Då den började hade jag 24 dagar jobb, alltså i sträck utan en enda ledig dag, nu är det 8 dagar kvar så långt över hälften redan. Det blev faktiskt en ledig dag söndagen som Chili lämnade oss eftersom jag helt enkelt inte orkade då och fick bort mina jobbturer den dagen. Skönt, men kan inte riktigt räkna den dagen då den var så tung på annat sätt.

Men jag jobbar alltså på Västis alla vardagar, plus två lördagar den här månaden. Och de dagar jag inte jobbar där har jag jobbat på Tassuvahti, gjort fotograferingar till våra profiler och skött några rastningar. Jag måste säga att det går men att jag nog är trött. Jag orkar inte riktigt göra någonting om kvällarna, och speciellt nu i hettan går det ju inte riktigt att göra så mycket. Jag försöker hålla Vili och mig svala och vila så att jag orkar med nästa dag.

Samtidigt känns det ganska sjukt att nästa vecka är min sista vecka på jobbet och i Hangö. Samtidigt som det känns otroligt skönt har jag inte hunnit med riktigt någonting jag hade planerat. Nästa vecka MÅSTE jag till kvällstorget på onsdagen för jag har inte varit där ännu, jag har inte åkt för att fotografera highland kossorna och pusslet jag tog med har jag inte ens rört. Visst man överskattar tiden man har men i varje fall. Men herregud vad jag ser fram emot att åka till Sottunga en hel vecka och bara ta igen hela sommaren. Nu kör vi den sista veckan.

Nästa vecka kommer jag dessutom att få jobba på Sea Horse Week, och vad är bättre än det.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar