söndag 1 juli 2018

A dog´s purpose

Den här underbara boken bara snavade jag över då jag skulle testa vårt biblioteks e-bokstjänst (som för övrigt fungerar helt bra). Boken heter alltså "En hunds bästa vän" på svenska och är skriven av W. Bruce Cameron men är mera känd som "A dog´s purpose" som även filmatiserats. Insåg först efter att jag läst klart boken att det var del två jag hade läst, men det gjorde ingenting den gick att läsa helt fristående och var alldeles underbar. Men självklart vill jag nu även läsa del ett, och sedan se filmen som är omtalad och jag inte ännu sett.

Boken handlar alltså om en hund, man får se allting genom hunden och vad som enligt den är uppgiften i livet och så vidare. Det är en fin berättelse om att hunden dör och återföds i en annan hund och försöker ta sig tillbaka till ägaren, så fint att tänka och ja ni märker ju att jag älskade varje sida av boken. Boken tar upp en hel del problem som människorna har och man får som läsare förstå dem, men vissa saker förstår ju inte hunden. Vet inte helt hur jag ska beskriva men jag kan inte säga annat än att läs den! Kan inte uttala mig om den första delen, men tror nog att den är minst lika bra.

Kommer självklart att skriva sedan då jag läst den första boken och sett filmen, och det känns konstigt om de skulle göra mig besviken. Om du älskar hundar, om du en lite tycker om hundar och faktiskt om du inte gillar hundar så läs boken, den är värd det alla gånger. Själv slukade jag den på två dagar och verkligen tyckte den var så fint skriven och hade en så bra berättelse och ett fantastiskt budskap. Solklar fem av fem!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar