torsdag 19 juli 2018

Fluffy puppies

Under veckoslutet fick jag sköta om ett helt gäng hundar. Det största ansvaret var nog att den ena hunden, en japansk spets Ciri hade fyra valpar som var drygt fem veckor gamla. Ett stort ansvar, en del jobb men så underbart. Tänkte flera gånger under dygnet jag var där att shit vad jag älskar att kunna jobba med sådant här. Det är en alldeles fantastisk möjlighet och jag är evigt tacksam. Samtidigt förstår jag att det här inte alls är ett jobb för alla, man fattar inte alltid riktigt hur stort ansvaret verkligen är att ta hand om någon annans hundar och allt det där. Men det här är inte ett inlägg om att jobba med hundar utan om valparna. Så ett bildbomb var så goda.

Kullen bestod av en tik och tre hanar, de vad en D-kull där tiken hette Didi och hanarna Diego, Dino och Kaapo som egentligen hette Dacapo. Och nej jag kände inte igen den.

Mycket bus och bit och sedan mycket mycket sömn.

De var bara små lurvbollar och såg ut som små isbjörnar nästan.


Mamman Ciri var riktigt fin, öronen på valparna kommer att höjas så att de får uppstående öron som vuxna.

Valpar tycks alltid hitta kottar och älska kottar.


Ciri var en väldigt duktig och ansvarsfull mamma, speciellt ute hade hon full koll hela tiden och sprang efter valparna. Dock märktes det att de så småningom börjar vara redo att lämna henne för hemskt långa stunder fick de inte dia längre.


En liten paus med mjukisdjuret

Innan man igen orkar fightas med sina syskon





Till flocken hörde även två sheltien, men tänkte visa bilderna på dem i ett annat inlägg.

Valpar är det sötaste som finns i världen.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar