tisdag 17 juli 2018

Värmeslag? Migrän?

Det är ju över 30 grader för tillfället här där jag rör mig. Jag vill inte klaga på värmen för jag älskar sommaren men jag har knappt kunnat vara ute för att det har varit så varmt. Och efter att jag för några år sedan fick en ordentlig solsting som varade i några dagar under ett scoutläger vet jag att jag får det lätt igen (tips: se till att ni inte få solsting ordentligt en gång för då får ni det hela tiden igen, hade aldrig innan den här gången) så jag har verkligen försökt skydda mig mot solsting de här soliga dagarna. Ni vet hatt på huvudet, dricka mycket och så vidare.

Och jag har inte heller fått solsting men däremot hände något konstigt. Jag har fått världens otäckaste huvudvärk. Eller det är inte så farligt men har aldrig tidigare haft så här ont i huvudet. Har haft samma känsla några gånger under våren men då har det varat i typ 10 sekunder och sedan försvunnit. Nu håller det i sig i flera minuter och kommer med ganska korta mellanrum. Det är alltså en stickande känsla i tinningen som alltså gör så fruktansvärt ont att jag nästan vill skrika och inte riktigt kan göra någonting annat tills det är förbi. Och många gånger under veckoslutet. Vet någon vad det här kan vara? Funderar på värmeslag, har aldrig haft det innan men det kommer ju inte av samma saker som solsting och varmt har jag ju haft... Eller migrän, aldrig haft det heller så vet inte hur det känns... Nåja kanske onödigt att spekulera men lite mysko i alla fall.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar