torsdag 8 februari 2018

Störigt #11

Långe sedan jag skrev ett störigt inlägg, och märkte att jag faktiskt har några nya saker på min lista. Så nu kör vi, saker jag irriterar mig på och inte förstår hur vissa gör.
  • Att folk alltid ska sjunga sången "Jag vill vara din Margareta" fel. Så för att göra det klart för alla, texten går så här: "Jag vill vara din ska du veta, bara vara din Margareta". Ändå sjunger alla Margareta först och ska du veta i nästa rad. Om ni fattar vad jag menar. Men nu har jag i alla fall upplyst er om hur texten verkligen går.
  • Att det finns människor (främst äldre personer) som säger WhatsAppen och Netflixen. Alltså lägger namnen i bestämd form. Det heter helt enkelt inte så, inte säger man heller "Där är Metten" utan man säger "Där är Mette". Så nej, säg inte namn i bestämd form, då man bara kan säga att "Jag använder WhatsApp".
  • Folk som bokstaverar högt då de skriver, samtidigt som de skriver. Bara så där att, jo jag tror nog att du skriver och litar på att du skriver rätt du behöver inte säga ut det medan du skriver för att du kanske tycker att det uppstår en pinsam tystnad medan du skriver ner. Allvarligt talat, så mycket självförtroende måste man ha att man kan skriva utan att säga ut det man skriver.
  • Folk med privata konton på Instagram. Ja jag förstår poängen, men jag vill ju kunna stalka personen och kolla igenom vad den har för bilder. Och inte är det ju som att jag kan börja följa den bara för att titta på personens bilder en gång. Och så börjar man också lättare följa någon om man först får se hens bilder och gillar dem. Nej, låt mig stalka!
  • Personer som säljer använd smink på internet. Jag har på senaste tiden hängt ganska mycket på diverse loppissidor på olika plattformar på internet och det är så mycket där som jag bara stör mig på otroligt mycket hur folk lägger upp. Kanske måste skriva ett helt eget inlägg om det. Men ja alltså jag stöter så ofta på folk som säljer smink som de "bara testat en enstaka gång". Låt mig förklara, om du en gång haft ditt finger, din borste eller din svamp i till exempel en ögonskugga eller ett rouge så är det redan snuskigt och det finns dina bakterier i det sminket. Och sådana bakterier sprids väldigt lätt via smink och det är bara snuskigt att sedan sälja det till någon annan. Sluta. 

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar