onsdag 14 februari 2018

En opeppig dag som blev en riktigt bra kväll

Igår var det fastlagstisdag, som för studerande betyder pulkaåkning och fest. Själv var jag inte alls speciellt ivrig eller taggad men tog mig ändå till pulkabacken på eftermiddagen. Åkte ner för backen en gång, tittade på kälkbyggartävlingen och umgicks med studiekamraterna. Efter bara någon timme där gick jag med några andra till skolan för att i princip vänta på kvällen då festerna skulle börja. Fortfarande inte alls taggad och övervägde faktiskt att inte alls gå till Nylle. Challe fick dock med mig dit och där hängde jag först en hel del med andra studiekompisar som redan var där. Vi kollade bland annat på karaoketävlingen men redan efter klockan 19 började jag känna att den här kvällen blir inte bättre. Jag var mest trött och hade inte alls iver.

Vid 20:30 bestämde jag mig för att nu går jag, jag har inte någon iver att festa, det är ganska tungt att träffa människor man inte sett på länge och gång på gång behöva tala om allt sm hänt. Jag var faktiskt två steg från garderoben för att gå hem då jag mötte Hena, Daniel och Anna som precis kommit dit. Jag blev övertalad att ta en drink med dem, blev faktiskt bjuden och sedan stannade jag där. Där någonstans vände feelingen, vi hade kul, pratade, spelade beerpong och dansade. Och får man mig och dansa, då är man nog skicklig, eftersom jag aldrig dansar. Så ja, dessa personer gjorde sedan att min kväll vändes till någonting betydligt bättre och jag var hemma först vid halv ett på natten. Jag talade med nya människor, träffade några som jag inte sett på en evighet och det blev helt enkelt en bra och rolig kväll till slut.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar