måndag 19 februari 2018

En trött start och försvunna bilder

I dag hade jag väckning klockan sju, som jag nu förtiden ha på vardagar, förutsatt att jag inte har haft något väldigt sent program kvällen innan. Jag känner att jag blir effektivare och samtidigt får ta det lugnt på morgonen. Tar väl en stund att vänja sig men jag märker redan skillnad. Jag är inte där att jag kan vakna 5.30 som vissa för att maximera dagen, men i alla fall relativt tidigt.

I dag arbetar jag med lite självständigt arbete i skolan under förmiddagen, så är det dags för månadens styrelsemöte och sedan drar jag till stallet. Baba fick faktiskt ledigt igår, så fr se hurdan hon är i dag. Brukar föredra att inte rida henne efter en vilodag men gårdagens vila var mitt eget fel så att.

I morgon ska jag träffa en kund som jag kommer att bo hos en vecka i mars. Så har jag föreläsning och har planerat in ett träningspass. Nu tänker jag faktiskt strunta i att jag har känt i halsen varje morgon och att min röst inte riktigt har varit sig själv sedan fastlagstisdagen, jag är ju inte sjuk så jag kan väl träna. Onsdagen ser relativt ledig ut så då får jag också tid att jobba självständigt. Då tror jag det blir en hel del jobb med kandidatavhandlingen.

På torsdagen har jag återigen den där tunga fyra timmars föreläsningen, och efter den har vi manusmöte för höstens spex. På fredagen vill jag gå på core training och stretchpass, men så ska jag också rida. En lugnare pass kan jag gå samma dag som jag rider tycker jag.


På lördagen har jag också tänkt träna och så ska vi umgås lite med Vive. Jag skickade faktiskt ett meddelande lite i panik till henne, eftersom jag varje år har övat teaterrepliker med henne och nu inte tänkt att det går då hon är i militären. Men så måste jag kontakta henne och skriva att jag behöver henne till det ändå, så dagen före vi ska kunna allt utantill då ska hon öva med mig. För att det är dumt att bryta ett fungerande koncept. På söndagen är det då sedan den teaterövningen då vi ska öva utan papper för första gången. Och på kvällen deltar jag i ett möte med scoutledarna.

Jag hade tänkt förbereda så många bra inlägg igår och tog snygga bilder till dem på dagen då det var bra med ljus. Så var det en massa strul med att överföra bilderna till datorn (nej vi är inte helt vänner med 30D, men jag försöker använda den för att lära mig) och till slut försvann bilderna helt från kameran före de var överförda till datorn. Så ja, det är bara att fotografera allt på nytt.

Den ena var en fotografering i köket, som skulle starta en ny "serie" nämligen DIY här på bloggen. Suck, nu måste jag göra om allting.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar