fredag 23 februari 2018

Hur styrelsearbetet har börjat

Jag har nu då suttit i J-Komms styrelse ungefär en månad och fungerar som kommunikationsansvarig. Så jag tänkte lite reflektera över hur det har varit den första tiden. För det första tänker jag på att vi har en riktigt bra styrelse enligt mig, vi kände ju alla varandra sedan innan, eller i alla fall jag, så det gör ju att man ganska snabbt kan vara avslappnad med varandra. Men allting har ändå hållits på en vettig nivå tycker jag, så att man kan och vågar säga sin åsikt och diskutera saker men ändå så att allt har en trevlig ton. Vi skrattar mycket och så uppskattar jag att många andra har liknande drag som jag har i att ordna och fixa saker. Det är effektivt och alla sköter sina uppgifter känns det som.

Själva uppdrager med kommunikationen har varit ungefär som jag tänkte mig. Jag har gjort upp en plan för vad som kommer upp på sociala medier när och även om jag emellanåt på något evenemang har svårt att komma ihåg att plocka upp telefonen för att instagramma tycker jag det har fungerat bra. Jag har hållit vår Instagram aktiv, skrivit mitt första blogginlägg och även tagit ett första steg mot att få bloggen att se lite snyggare ut. Det visade sig vara ett projekt som inte var så snabbt att fixa till. Eller perfektionisten i mig gillar inte riktigt uppbyggnaden av den just nu, men jag ska nog försöka fixa till den också.

Ett annat uppdrag som jag har är även att vara seminariachef, och där har det inte hänt annat än att tema och datum är bestämt. Men inom den här veckan ska jag få ut mejl till eventuella gästpratare samt ett infomejl till föreningens medlemmar. Ni får tycka att jag är konstig men jag gillar verkligen att hålla på att organisera och planera så här. Samt att få förverkliga det visuella på sociala medier.

Vi tog styrelsebilder i måndags, Mathilda har fotograferat och Matilda har redigerat.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar