måndag 5 februari 2018

En vecka med uppkavlade ärmar

Jag har ett så skönt veckoslut bekom mig. Jag tog det bara riktigt lugnt, pusslade (säger det någonting att jag pusslade ihop ett 1000 bitars pussel på fyra dagar), läste och så skötte jag lite om två katter. På lördagen hann jag dessutom både träffa Kyllis, vilket var galet härligt och roligt, samt kolla på första deltävlingen i Melodifestivalen för i år. Med Kyllis gick vi till butiken och lagade sedan en helt vegansk middag, vi fick skratta en hel del åt och med varandra och även tala om livet som pågår.

Men efter den helgen är det dags att sätta igång med allt som ska göras den här veckan. Dagens to do-lista är galet lång, men jag måste säga att imponerande många punkter är redan överstrukna. Jag skulle egentligen sköta två hundar hela dagen (och före det måste jag till katterna jag har skött om en sista gång) men jag fick gå därifrån redan före klockan 16, skönt. Under dagen har jag jobbat en hel del både med kanden, utbytet och J-Komms kommunikation, samt en annan skoluppgift. Nu ska jag ännu försöka få undan resten av punkterna i dag.

I morgon står det inget annat än en föreläsning och teaterövning i kalendern, men innan jag ska dit har jag återigen en hel del saker på listan. På onsdagen ska jag rida, men tror att jag ska försöka gå på något lätt pass på UniSport också där innan det. Får göra så om man har tajt med dagar man kan träna.


Torsdagen är en mötesdag ser det ut som. På förmiddagen ska jag gå och tala om mitt utbyte, bara för att kolla att allt nu stämmer. Så har jag fyra timmar föreläsning, och genast efter det årets första spexmöte. Jag måste ju var med allt vad jag kan nu i vår då jag inte kommer vara här på hösten. Och direkt från spexmötet ska jag möta upp andra journalister på månadens J-öl. Vi ska vara på restaurangen/baren där vi hade vårt första styrelsemöte, och jag är såld på stället.

På fredagen ska jag återigen vara en heldag med hundarna jag skötte i dag, men får se det kan ju vara att jag återigen kan gå tidigare. Men jag lär väl kunna jobba en hel del med sådant jag måste mellan promenaderna och matningen. På veckoslutet ska jag sedan vakta Vili, så det blir ett mysveckoslut på landet. Så ska jag rida en gång och gå på teater med några från teatergruppen. En hel del att göra den här veckan, men i alla fall i dag känner jag att jag har det där drivet som gör allt så mycket lättare.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar