torsdag 22 februari 2018

Några tankar de senaste dagarna

Jag har bara lust att skriva ett ganska flummigt inlägg om en massa små saker jag har gått omkring och tänkt på de senaste dagarna. Så varsågoda!

Jag måste säga att jag är ganska stolt över mig själv då jag hittills i år läst 8 skönlitterära böcker, jag är ganska långt före i tidtabellen för att nå mitt mål på 33 böcker under hela året om man säger så. Men allt kan ännu hända och jag kan ju verkligen få en riktig läsdipp.

Vilka jäkla vitaminer ska man käka så här års för att hålla energi. Jag är seriöst trött dygnet runt känns det som. Testar regelbundna sömntider, äter d-vitamin och sover nästan 8 timmer per natt. Jag går ute varje dag, jag motionerar och allt det där. Och ändå är jag alldeles utmattad hela tiden.

Jag kunde inte komma in på bilderna på min telefon och bestämde mig för att uppdatera den. Det slutade med att den fick återställa hela telefonen och allt försvann. Alltså allt, den återgick till fabriksinställningarna. Bilderna lyckades jag få tillbaka, samt alla WhatsApp meddelanden utom från den senaste månaden (störigt men inte så farligt). Men alla mina traditionella sms är borta och likaså alla mina kontakter. De flesta kontakterna har jag fått tillbaka tack vare att de fanns i WhatsApp därifrån jag kunde spara ner dem igen, men självklart inte alla. Och jag vet ju inte vilka jag saknar, före jag saknar dem. Och alla sms som jag skickar till kunder, bestämmer allting via och har all information om jobbet i, borta. Men hur allting annat kunde vara säkerhetskopierat och fås tillbaka men inte dessa saker förstår jag inte.

Vi började i dag fundera över att träffas med vårt gamla tutorgäng igen. Så kul! Förutom att vi insåg hur änge det är sedan vi faktiskt var tutorer.

Nästa vecka är fullspäckad med program, kul men jag har inte en enda ledig kväll den veckan. Vilket kan bli lite stressigt.

Om det står på förpackningen till en ljusslinga att den är endast för inomhusbruk, hur farligt är det då att använda den utomhus? Till exempel på en balkong.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar