onsdag 21 februari 2018

Att ta emot kritik

Det här är ett inlägg som jag har tänkt skriva så länge, men aldrig riktigt fått grepp om kanske. Det känns lite som att det är en så viktig sak att tala om men som jag inte vet hur jag ska formulera. Jag vill alltså tala om det här med att få feedback. Hur viktigt det är att kunna ta till sig konstruktiv feedback men även hur svårt det är. För jag kan emellanåt bli lite störd på att människor ibland verkar ta åt sig lite väl mycket, men samtidigt vet jag att jag själv är riktigt dålig på att ta emot kritik.

Jag vet att man inte ska ta åt sig av kritiken, att det är bra att få den för att komma vidare med det man gör och även bli bättre. Men ändå kan jag emellanåt märka att jag själv är där at jag nästan känner att jag måste "försvara" mig mot kritiken och sedan efteråt får en dipp i självförtroendet och jag känner mig riktigt dålig. Samtidigt tycker jag att det kan vara riktigt störande att lyssna på någon annan som försvarar sig mot alla kommentarer hen får, det känns som att det blir en tävling mellan den som ger feedback och den som tar emot. Och det är ju inte det som är poängen med feedback.

Så ja, om ni har några tips på hur man ska bli bättre på att ta emot feedback och kritik. Hjälp mig och alla andra med samma problem.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar