tisdag 6 februari 2018

STHLMQUEENS: Simone

Tidigare i höst läste jag första boken i Denise Rudbergs nya ungdomsserie "STHLMQUEENS", där första boken heter "Disa". Nu då jag såg att den andra boken, "Simone" fanns på Nexory så tyckte jag att det var passande att läsa den också. Den här boken handlar då om Sinome, som är bästa kompis med Disa (som första boken handlar om) och Mercedes. I boken får man inblick i hennes vardag med en väldigt kontrollerande pojkvän som faktiskt till slut visar sig vara en riktig psykopat i förhållandet. Det är inte en lätt väg ut men med hjälp av vänner och familj gör hon det som behövs.

Precis som med den första boken gillar jag konceptet och tycker boken är väldigt skön att läsa. Går enkelt att läsa och är inte speciellt lång, avslappnande kravlös läsning. Det behövs mellan varven och jag uppskattar det oerhört mycket. Det här är den genren som det ofta ses ner på en hel del, någonting som jag inte riktigt förstår då det ändå ju krävs en hel del för att kunna skriva en bok, och skriver man dessutom bra och fängslande så varför ska det vara sämre. för att det tillhör en viss genre.

Vill du ha lite ungdomligare och avslappnad läsning där det ändå behandlas tunga och riktiga ämnen, då är det här bokserien för dig! Jag själv väntar med iver på att den tredje boken, om Mercedes ska släppas. Men ännu lyckades jag inte hitta någon preliminär tidpunkt för det, så det är bara att ha tålamod och vänta. Det blir ju så då man läser böcker i samma takt som de kommer ut. Det är lite som med serier för mig, att jag egentligen tycker om att titta på en serie först då alla avsnitt släpps för då kan jag titta i min egen takt och hur många jag vill på raken utan att måsta vänta på att det släpps. Samtidigt som det ju är lite mysigt att gå omkring med den där längtan efter det nästa.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar