söndag 18 februari 2018

Louise 23

Igår kväll var det födelsedagsfest som gällde. På vägen hem från att ha rastat en av mina stamkunder gick jag via Alko för att köpa en flaska åt finaste Louise och sedan till Alepa för att bidra med snacks till festen. Louise fyllde alltså 23 år och ordnade födelsedagsfest hemma hos sin pojkvän i Kronohagen. Jag gav henne en regnbågsfärgad skumppaflaska och en burk av min hemgjorda salva (skulle ni vilja ha ett inlägg där jag visar hur man gör den, världens bästa salva).

På kvällen åkte jag alltså till Kronohagen och kramade om födelsedagstjejen, en hel del kompisar från skolan, andra bekanta och faktiskt några nya ansikten också. Det var en riktigt trevlig kväll och även om jag var en av tre personer utan koppling till Österbotten och kände lite att jag inte hörde med i den gemenskapen hade jag en super kväll. Vi pratade, åt av hennes supergoda raw cake (var lite misstänksam mot kakan eftersom densom sagt var raw och det ganska sällan faller mig i smaken) och spelade olika spel under kvällen.

Planen var att efter att ha festat hemma gå ut och dansa, men då Jannica vid klockan ett var på väg att gå hem bestämde jag mig för att hänga på. Det blev en lämplig kväll, jag fick sällskap hemåt och kände kanske ändå inte för att dansa speciellt mycket. Så jag var nöjd med att tiden hemma drog ut på tiden, för det är faktiskt det jag gillar allra mest.

Typ den enda bilden jag har på Louise, från fotokursen vi gick under första studieåret.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar