söndag 15 december 2013

Virra omkring på Drumsö

Idag var det mitt första RU-möte, det som Kumppis fick mig in i. Riktigt rolig grej och jag kände ju mig nästan viktig till och med. Okej jag sade inte så mycket, men jag visste ju inte heller någonting om något så... Men så när jag skulle ta mig hem därifrån, från Drumsö. Kumppis skulle inte hem så jag skulle ta buss, 109T. Jag skulle gå genom någon skog, tog antagligen fel väg. Frågade två tjejer som var ute och gick med sin hund (brukar btw vara ganska säkert att fråga människor med hundar, de är oftast snälla) och jag fick direktiv. Hittade busshållplatsen just i tid, men där stod 102-110T, och mitt i min stress förstod jag ju inte att 109 ligger där emellan. Så jag sprang och sökte an annan hållplats, sedan gick jag som tur tillbaka och nu förstod jag. Så hittade jag även till rätt sida av vägen och kollade där på hållplatsen att bussen skulle vara där exakt då. Hade den farit? Hur skulle jag veta? Vad skulle jag göra om den hade farit? Sedan kom den, tre minuter försent och jag kunde stiga på och försäkra mig om att den åker till Grankulla. Och sedan var det bara att sitta och åka hem.


<3 : Madde

5 kommentarer:

  1. Oj, tufft! Vad har du för post? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså det är ju scouternas regions utskott, och man har nog mig veterligen inga poster där :)

      Radera