onsdag 25 december 2013

Sommartävlingen...

Förra sommaren ordade som de flesta nog vet vår ledarrekreationsgrupp en tävling för ledarna och explorerna i vår scoutkår. Och ja jag vann ju den! Så nu tänkte jag visa alla mina poäng, blev ju en hel del. Tror jag slutade på 47/50+2 möjliga. Jag gjorde inte fyra av uppgifterna och så vann jag jokeruppgiften.

På scoutlägret på Bredskär där det finns massor grodor hittade vi denna lilla filur som fick ta emot en puss av mig

Att gå barfota hör väl sommaren till, men ett poäng i alla fall

Vattenskidning på Bredskär, jo det är jag!

Smakade på två nya glassorder, fläder och oreo, i Köpenhamn

Där vi gick på Tivoli och jag åkte nöjesparkåk

På Stafettkarnevalen såg jag Satin Cirkus och Isak Elliot uppträda live

Jag träffade Skavlan, Redrama och trummisen från Satin Cirkus och fick autograf av dem alla

Jag hade mamma och komma ut på gatan och fota då jag cyklade

Kanske det tuffaste, eller i alla fall det som hade högst tröskel av allt det jag gjorde. Jag sprang halvmatathon!

Badade bastu, och riskerade min telefons liv med att ha den där för att få en bild

Lånade böcker på biblioteket för att öva finska

Jag tog en roddtur på landet, har inte rott förr och det var riktigt kul

Åkte spårvang till Stafettkarnevalen

Ingen sommar utan segling <3

Vive fick en massage

Jag plockade en bukett vilda vitsippor

Vi åkte för att plocka jordgubbar med Millis och Sandra

Jag spelade squash med Ester

Besökte Köpenhamns zoo

Var nattvakt 4-6 på scoutlägret och såg solen gå upp

Var och körde gocart med Ana och Pete

På Tivoli i Köpenhamn åt jag sockervadd

Fick testa att vindsurfa med Bastis kompis surfbrede

Jag samlade regnvatten och tvättade håret, jag jag tvättade håret med iskallt regnvatten inne i duschen och nej jag använde inte duschen

Deltog i en v-seglats och var på picknick

Åt brunch på segelbåten på inte bara en seglats

Jag byggde en koja i mitt rum


Jag högg ved och fick alla att livrädda se på och hålla koll på att jag inte högg mig i benet eller liknande. Det gjorde jag inte, och skadade inte heller någon annan


Jag gjorde en krans av blommor och hade den på huvudet

Jag besökte ett utedass. Och fotograferade det

Vi tog oss en förmiddag med Ana och Pete och minigolfade på Sellos tak

Rensa fisk

Åkte linfärja och Chillen kom med i tävlingen

Grillade med killarna i Gällivare

Omplanterade en mynta

Besökte fyren på Sveaborg

Och under den seglatsen fick vi så klart även poänget av att besöka Sveaborg

Jag klättrade i träd

Joinade Millis på parkzumba

Kossor hör min sommar till och jag mjölkade dem för ett poäng

Lagade min specialtiten till middag, makaroner med tonfisksås

Byggde ett sandslott

Spelade tennis, Cappe som fotade :P

Tog ett naket månskensdopp och blev ordentligt förkyld

Golfade, hemma på gården

Och till sist min joker. Enhjulingen

Helt sjukt roligt, mera av detta! <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar