söndag 22 december 2013

Den mystiska tjejen

Nu följer 100 faktan om mig

  1. Jag är livrädd för Karlson på taket
  2. Jag anser mig själv väldigt fjantig
  3. Ibland kallas jag prinsessan
  4. Eftersom jag ofta umgås ensam med bara killar
  5. Och ibland tycker jag verkligen att killar är mycket lättare att umgås med
  6. Simpla och chill
  7. Jag är en hästtjej i grund och botten
  8. Ridit hela mitt liv, kan inte säga när jag började
  9. För tillfället rider jag valacken Galant
  10. En annan hobby nära mitt hjärta är sjöscouting
  11. Har många av mina närmaste vänner därifrån
  12. Även min pojkvän därifrån
  13. Segling och havet är livet (till en viss del)
  14. Hade hund till jag var 13 år och flyttade till Grankulla
  15. Hunden finns kvar men bor nu hos min syster
  16. Saknar honom och drömmer om en egen hund
  17. Gärna en setter eller labrador
  18. Jag drömmer om att bli journalist
  19. och skriver därför en hel del både i skolan och på fritiden
  20. Har ständigt ganska många deadlines som pressar på
  21. Men vill visa att jag klarar allt
  22. Går på tvåan i gymnasiet
  23. I Gymnasiet Lärkan
  24. Skriver studenten i finska denna vår
  25. Sedan engelska och biologi hösten efter 
  26. Och slutligen modersmål, fysik och matematik våren 2015
  27. Jag har en snöleopardgecko som heter Molly
  28. Jag har väldigt höga prestationskrav på mig själv
  29. Jag är ussel på att laga mat
  30. Jag är mörkrädd
  31. Och kan gripas av panik lätt om jag inte känner mig trygg eller inte vet vad som är på gång
  32. Jag är väldigt tävlingsinriktad
  33. Älskar att tävla och vinna
  34. Men hatar att förlora och är en väldigt dålig förlorare
  35. Jag har skrivit blogg i snart tre år
  36. Jag har säkert över 50 mjukisdjur
  37. Och jag lovar att alla har ett personligt namn
  38. Nej jag sover inte med dem, de bor uppe på mitt klädskåp
  39. Då det här inlägget publiceras befinner jag mig i Cuba
  40. Jag gillar TV-serien Gossip Girl
  41. Och det är på något sätt en sådan kontrast till mig att kolla på den
  42. Jag kollar nämligen nästan aldrig på TV
  43. Följer typ inga serier eller ens några stora tjejgrejer på nätet
  44. Är ett stort Harry Potter fan
  45. Har läst alla böckerna på fyra månader
  46. Och sett filmerna otaligt många gånger
  47. Har haft ett HP marathon
  48. Kom igenom alla filmer utom 7 part 1 och 2
  49. Men 19 timmar film var lite väl mycket...
  50. Det ända vi gjorde annat den dagen var en promenad till butiken för att köpa mer filmsnacks
  51. Min dator är en MacBook Air
  52. Och min kamera en Canon EOS 1000D
  53. Dessa är mina elektroniska ögonstenar
  54. När jag väl kommer i gång med att skriva skriver jag ganska snabbt och kan lätt skriva en essä på 45 minuter
  55. Jag är en typsik rädda världen person
  56. Jag vill att alla ska ha det bra, jag vill hjälpa alla hela tiden överallt och allra minst såra någon
  57. Gräl hör till det värsta jag vet
  58. Får panik bara av att se ett gräl
  59. Kumppis tycker att det är väldigt roligt att bråka med mig
  60. Spikmattan är en räddning då jag får för ont i huvudet och ryggen
  61. Oftast börjar jag chattkonversationer med "hej, vad gör du? :)"
  62. Jag har fler böcker än vad som ryms i min bokhylla
  63. Fotografering och bilder är väldigt viktiga för mig
  64. Och jag vet nog att minnena hålls utan bilder men jag tycker ändå att det förstärker dem
  65. Jag kan inte skratta med ljud, det bara inte kommer ljud ur mig då jag skrattar
  66. Och typ alla som sett mig skratta har försökt "lära" mig att skratta "på riktigt"
  67. Jag längtar tills jag blir 18
  68. Jag kan inte hålla mitt rum städigt
  69. Även om jag skulle vilja ha ett snyggt ständigt fint inrett rum
  70. I vår familj har alla typ födelsedag antingen i maj eller så i september - oktober
  71. Bara mina två systrar som är i februari och i juli som inte är ära någon annan
  72. Jag har gansk dåligt självförtroende
  73. Även om det på det senaste året nog vuxit till sig en hel del
  74. Men ändå tar jag genast åt mig av allt som är ens lite elakt
  75. Har sett väldigt få filmer
  76. Då någon frågar om jag sett en film vet jag oftast inte vad det är för film det handlar om
  77. Myskläder är bäst
  78. Det är ganska sällan jag på riktigt känner mig vacker eller snygg
  79. Men Rasse (som är väldigt kräsen då det kommer till brudar) har sagt att jag är en 8 1/2 på en skala från 1-10!!! ;)
  80. Min ödla känner igen min röst
  81. Och om hon blir rädd blir hon i alla fall lite lugnare då jag lägger handryggen mot glaset så hon ser den
  82. Jag är hennes mamma
  83. Jag vill göra något som gör att jag blir ihågkommen på jorden
  84. Behöver inte vara någon Nelson Mandela men kanske i form av en bok
  85. Jag har nämligen som livsmål att ha skrivit en bok innan jag dör.
  86. Jag har börjat ha en post-it lapp på min dators webcam
  87. Och killkompisarna tycker jag är otroligt löjlig därför
  88. Egentligen tycker de ganska ofta att jag är otroligt fjantig
  89. Men de gillar nog mig ändå
  90. Jag är väldigt VÄLDIGT lättroad
  91. Kan bara skratta så att jag dör i flera minuter av att någon försiktigt slår ihop sin panna med min och säger "donk"
  92. Jag gillar att fixa och ta hand om saker
  93. Speciellt roligt var det att på sommarens läger fixa ett patrullrådd åt ledarna, då det i princip var jag som skötte det mesta
  94. Är även ganska bra på att ta på mig mycket ansvar och arbetsuppgifter och bara ge små saker att göra åt alla andra
  95. Och jag gillar rollen som arbetsledare, och då gör jag mest själv!
  96. Jag kan ha väldigt verkliga drömmar
  97. Det har varit nära att jag slängt av mig alla kläder efter en scoutförläggning, eftersom Kakkis hade gjort det på natten och de hade tagit tid och nu ville de uppmana mig till tävling för "du kan ju inte vara sämre" led så av mina tävlingsinstinkter men jag lyckades bli räddad av att få en uppgift
  98. Lider av valpsjuka (penikkatauti), men har nog inte alls ont hela tiden, bara efter ansträngning
  99. Jag gillar att bli kallad Prinsessan
  100. Jag är svenskfinlands fjantigaste tjej!

<3 : Madde

1 kommentar: