söndag 29 december 2013

Det bästa av alla

De flesta som känner mig vet nog att jag har den där ena filmen. Den där ena filmen som jag älskar mer än alla andra filmer i hela världen. Filmen som jag kan utantill, med typ alla repliker. Den bästa filmen som någonsin gjorts enligt mig. Lejonkungen!


Och jag vet att Disneys Lejonkungen egentligen är plagiat. Av en japansk film som gjordes för väldigt länge sedan, Kimba-The white lion. Men jag älskar den ändå, och jag har inte sett Kimba, vet inte ens om den finns på engelska men jag tror nog att Lejonkungen är bättre.

Lejonkungen är helt enkelt en film som man inte kan se för många gånger. Tidpunkt ålder eller sällskap spelar ingen roll. Lejonkungen passar alla. Man får skratta, tack Timon och Pumba! Man får gråta, gråter man inte då Mufasa dör har man inget hjärta. Man får känna spänning, vinner Simba eller Skar? Filmen har allt!

Om ni inte har sett filmen... Facepalm upphöjt till 183529857. SE DEN! SKRATTA TILL DEN! GRÅT TILL DEN! ÄLSKA DEN!

 <3 : Madde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar