torsdag 12 december 2013

8 varv... snurrigt...

Idag hade vi gammeldans övningar igen. Och det var sjukt roligt igen. Övade Wienervalse, eller after the bal heter den väl egentligen. Men alltså helt galet svår, så många olika sten. Och så de åtta verven tjejen ska snurra... Och mitt rytmsinne, som inte då finns. Vi de tilfällena då det bara var jag som skulle röra mig och Lillen skulle vara stilla hölls jag ju inte alls med eftersom jag INTE HÖR TAKTEN. Det slutade med att han räknade och sade åt mig när jag ska ta stegen. Men det blir väl bra, övning övning. Lillen har förresten fått ett till par. Ingendera av oss har just aldrig pratat med henne men okej. Det konstiga var det att ingen hade meddelat Lillen så han hade fått en frånvaro från en lektion då vi inte skulle dansa, men han skulle tydligen med sitt andra par. Men den frånvaron borde också vara borta nu.

Lika bra på att dansa som de här blir vi nog ändå aldrig...

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar