tisdag 23 juli 2013

Scoutläger


Just nu, då ni läser detta är jag på scoutläger. Kanske har jag ett roligt övningspass i solen, kanske sitter jag under en presso och äter i skydd för regnet eller sitter och skrattar i ett tält. Jag vet inte riktigt vilka av de här som stämmer bäst för stunden, eftersom jag gjort det här inlägget i förväg. Men så småningom börjar väl lägret komma igång och snart börjar det riktigt på riktigt. Varför tror ni att jag sitter fast på denna ö, utan rinnande vatten, elektricitet och inte en enda fast byggnad med väggar och tak, förutom utedasset då? Låter väl galet men jag gillar det!

Ingen sommar utan scoutläger, så är det nog. Jag hoppas att ni genom att läsa min blogg i alla fall lite har förstått vilka fina vänner man får genom scoutingen, och vad är inte bättre än en hel vecka bland en massa bra vänner. Men varför kan man då bara inte åka någonstans där det finns bekvämligheter med dessa bra vänner? På något sät blir det lättare så här, och ett läger är ändå ett läger, och åker du iväg åker du ju med dina närmaste bra vänner och det är klart att de också är de som är viktigast på lägret. Men var annan stans kan du umgås med allt från två år yngre till flera flera år äldre utan problem? Det är min situation, jag umgås mest med äldre och med bara några år yngre, så är det för mig för någon annan är det säkert tvärtom.

Jag försöker förklara så gott jag kan, men egentligen vet jag kanske inte vad det är. Kanske går det bara inte att sätta fingret på det. Varför är det så speciellt och varför gör vi det, år efter år, i ur och skur? Men de där värsta stunderna då det regnat hela veckan skrattar man åt flera år efteråt och minnena finns kvar för alltid. Och grejen är ju den att vi inte alls är några som bara sitter i skogen och högst kollar på naturprogram på TV. Vi är alldeles vanliga, umgås med och gör helt samma saker som icke scouter. Ja jag vet inte, kul är det och de allra bästa och finaste människorna finns ju här med mig!


Och så avslutar jag med den här bilden som jag bara älskar <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar