onsdag 31 juli 2013

Cool prinsessa

Har alldeles glömt bort att berätta två tuffa saker som hände på lägret! För det första så var HBLs reportrar där nästan en hel dag och gjorde en artikel om lägret, eftersom det var 50 års jubileum på ön. Och de gjorde en riktigt lång intervju med mig, vilket var såå kul. Och det blev tre sidor allt som allt i tidningen, där det finns två citat av mig och dessutom lite inbakat i texten sådant som jag berättat.

//Olen ihan unohtanut kertoa kahdesta siististä asioista jotka tapahti leirillä! Ensnnäkin HBLin toimittajat olivat siellä melkein kokonaisen päivän ja teki juttua leiristä, koska saarella on ollut leirejä 50 vuotta. Ja ne teki pitkän haastattelun minun kanssa, mikä oli niin kivaa. Ja kokonaan siitä tuli kolmen sivun juttu, missä oli kaksi lainaustani ja sitäpaitsi vähän textin sisällä mitä olin kertonut heille.//




Och så den andra saken. Vid sista dagens flagghissning bads Lillen och jag upp, och gissa vad som hände? Vi blev beviljade övningscertifikat! Och jag har redan fått skeppa två seglatser på lilla Crisse. Ni anar inte hur glad jag är, då bara jublade jag innombords och att jag måste gå plankan för att jag blir ledare gjorde absolut ingenting. Så nu har jag även gått min första planka, kan tyvärr inte länge skryta med att jag aldrig gjort det...

//Ja sitten toinen asia. Viimeisen päivän lipunnostossa Lillenin ja minun piti tulla eteen, ja arvatkaa mitä tapahtui? Me saatiin "kippari paperit"! Ja olen jo saanut olla kipparina kaksi kertaa Crissellä. Ette arvaa miten iloinen olen, silloin en voinut muuta kun hymyillä ja ei haittanut että pitä mennä lankulla kun minusta tulee johtaja. Joten nyt olen mennyt ensimäisen lankkuni, en valitettavasti voi enää lesoilla sillä että en ole koskaa kävellyt...//

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar