måndag 22 juli 2013

Bara för att det är jag

Ibland kan jag bara bli så himla frustrerad. Och det som gör mig mest frustrerad är då folk inte tar mig på allvar. Det händer rätt ofta, och det finns inget jag kan göra. Vad skall jag göra när jag förstår att orsaken till att jag inte blir tagen på allvar är "Bara för att jag är ygnst" "Bara för att jag är tjej" eller värst av allt "Bara för att jag är jag". Seriöst, vad kan jag göra i den situationen? Ingenting!


Och om jag säger något nytt är det väldigt svårt att få folk att tro på det, av samma orsak; "Bara för att det är jag". Åååhhh kan inte bli mer störd. Och det betyder ju att jag inte kan komma med nya förslag, eller argumentera trovärdigt. Murr! Om jag ger mig in i en diskussion eller argumentation gör jag det bara om jag vet att jag har rätt och kommer att klara av att argumentera. Och jag vinner oftast, men inte på det sättet jag vill. Den jag argumenterar med ger upp med att säga "Jaa jaa vi säger så". Då vet jag ju nog att den inte ännu heller har trott på mig men att det inte orkar mera.

Det gör mig riktigt frustrerad
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar