måndag 29 juli 2013

Hängmattor, skratt, gråt, sömnfylla, ilska, allt händer på scoutläger

Hemma efter scoutlägret, så kul var det och inte var det så farligt att ännu vara patrullscout. Lite annorlunda läger var det nog men det var bara kul. Jag sov till exempel inte en enda natt i vårt tält, på grund av natttvaktsturer, nattseglats, patrullrådd och hängmattan. Hängmattan var grejen!

PÖK! Vårt patrullråddslag, Ester; Lucas och jag. Murr att vi bara blev tvåa...
En massa skoj hände som sagt och att få det ner hit på ett vettigt sätt är svårt. För vissa (ganska många) saker gäller nämligen nog lite "vad som händer på Bredskär stannar på Bredskär". Men sista natten var nog en vinnare. Jag var nattvakt och var inte och busade ute, vilket nästan ingen var, men inne i nattvaktstältet... Det var sådan sömnfylla att det var helt sjukt. Jag hade ingen aning om att jag hade gjort hälften av sakerna jag gjorde före på morgonen då alla berättade åt mig. Och så var det spökhistorierna... Så låg jag där och grät...

Fick en bra ide att slänga min ros i havet
Nåja men kanske det var bra så. Nu har jag packat upp, fört ner mitt byke, duschat och försäkrat mig om att den bruna färgen inte är smuts utan en riktigt fin solbränna, smörjat in mig med olika krämer och tillåtit mig att vila och sagt att jag inte behöver göra mera förrän imorgon. Ahh, sova i en säng, min säng, prinsessängen, efter 10 dagar i tält/hängmatta. Godnatt!

Jag som Lara Croft, på sista kvällens disco skulle någon i patrullen vara utklädd till någon äventyrare, min dräkt var riktigt riktigt lyckad


Och ett poäng genom en nattvaktstur fick jag då jag såg solen gå upp

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar