tisdag 11 november 2014

Varför sju dagar?

Har ni tänk på en sak? Varför har veckan sju dagar? Det är ju jätte opraktiskt enligt mig i alla fall. Och varför det då? Jo för att det inte går att dela med någonting, annat än ett och sju då, vilket inte hjälper alls. Jag har flera exempel där veckan hellre skulle ha sex eller åtta daga i stället för sju. Då jag ska tvätta håret till exempel, jag tvättar det ungefär var fjärde dag för att få det att må bättre (har hållit på med det snart tre år nu så det mår faktiskt ganska bra av det). Men helst skulle jag ju tvättade varje torsdag då jag har ridning, för håret blir svettigt och det börjar lukta häst där under hjälmen. Men nej, eftersom veckan inte går att dela jämt på fyra byter det alltid vilken dag jag tvättar det och bara ungefär var tredje vecka infaller denna dag på en torsdag.

Älska hundar <3

Något annat jag märkte igår var det här med träning. Jag startade igår ett träningspass på en månad som går ut på intrevall med tre träningsdagar i rad och sedan en vilodag. Denna vilodag skulle jag villa ha på torsdagar, som denna vecka, för att igen så rider jag då och tränar oberoende då. Då är det ju lite opraktiskt att dessa pausdagar kommer att byta dagar hela tiden.


Ett riktigt I-lands problem men i alla fall, det här har jag funderat på så många gånger att det väl var dags att det fick ett inägg här på bloggen.
 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar