lördag 1 november 2014

Sex, hästar och naglar

Idag på förmiddagen tog jag och körde hem till Vive, där började vi tillsammans med janina planera ett projekt vi ska göra i en internetkurs som skolan erbjuder om hjärnan. I kursen ingår fyra stycken moduler och en av modulerna handlar om sex och det var den vi planerade idag. Vi ska nämligen om två veckor åka till Munksnäs högstadium och hålla en 45 minuters föreläsning om egentligen vad vi vill inom ämnet för en klass högstadie elever. Jag är sjukt taggad för det och det var verkligen himla roligt att bara sitta och snacka mens, våldtäkter och samlag i Vives soffa.

Har just beställt en kalender för nästa år, jag vann nämligen en personlig almanacka, den här bilden kommer att finnas på pärmen, älskade vovven <3

Mitt på dagen åkte jag hem och bytte om till ridkläder, Camilla är på resa så jag fick hennes hopplektion. Jippii! Jag fick rida samma häst som förra gången jag red hennes lektion, valacken Basse. Han var ännu roligare den här lektionen, jag tycker verkligen att vi klickar och han var både riktigt fin i markarbetet och hade väldigt mycket energi i hoppen. I början var han en aningen trög så då vi skulle rida ökad galopp rörde jag honom en gång med spöet för att få honom framåt, vilket inte var uppskattat. Har gav ifrån sig två riktigt stora bockar, alla ben i luften och en massa kraft i det. Jag hölls bra kvar och skrattade lite åt honom, efter det var det inget problem med framåtbjudningen.


Jag har just lackat klart mina naglar, men dem får ni se i ett senare inlägg då de ännu håller på och torkar och jag inte lagt på topplack ännu.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar