måndag 24 november 2014

Favoritlåt?

Vilken är din favoritlåt? Det är enligt mig den mest störande och dummaste frågan i alla frågeformulär och så vidare, i TAGs man gör. Håller ni med mig? Jag menar, inte har jag någon speciell favoritlåt. Och låtar man lyssnar på är ju någonting som byter hela tiden, visst kan jag vara så där att jaah en sådan bra låt jag älskar den. Men jag behöver inte längre älska den om någon vecka, då finns det en ny och så vidare. Dessutom finns det typ hur många sånger som helst jag kan tycka att jag älskar, det är aldrig bara en.

Jag har rätt märke i alla fall

Och om jag nu en tid tycker att det är min favoritlåt, till exempel gillade jag låten "Goliat" av Laleh för ett tag sedan väldigt mycket. Jag gillar den fortfarande men inte så att jag fortfarande går omkring och lyssnar på den vart jag än går, men visst blir jag glad om den spelas på radio då jag kör, då kan jag ju sjunga med. Och samma sak med "Euphoria" av Loreen, den enda sång som någonsin fått mig att rysa genom att vara så bra. Men som sagt detta ändrar, så vad finns det då för relevans i den här frågan? Och vem intresserar det? Visst någon kan tycka att den vill lyssna på den låten om den inte ännu hört den men en låt är så kort att det inte enligt mig har så stor skillnad. Det är annat med till exempel böcker tycker jag, så är det ändå en bok på flera hundra sidor som någon kan villa läsa för at jag sagt att den är sjukt bra, men en låt liksom.


Dessutom är de flesta låtar jag lyssnar på inte ens så bra säkert, jag menar skicklighet hos artisten. De allra flesta låtar jag lyssnar på lyssnar jag på för att de har en känslobetydelse för mig, och då är det ju onödigt att någon annan lyssnar på den för att jag sagt att jag gillar den, då väcker den ju inte alls samma minnen hos någon annan. Säg om ni är av en annan åsikt men enligt mig är det en onödig fråga.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar