söndag 23 november 2014

Bensinpengar

Jag hade tänkt skriva redan igår men det blev ingen tid till det, var med Jonathan på holmen fredag-lördag och sov rätt sent på lördagen och med första ordentliga snön och halka och så vidare tog det över en timme att ta mig hem. Så fick jag duscha, äta och fixa mig och sedan åkte jag iväg på jobb. Jag serverade igår på en tillställning, en 100-års fest för en sångförening. Det var många slitsamma timmar timmar med mycket gående och jobbande, när jag väl kom dit det vill säga, för det var inte alldeles problemfritt. Jag hade kollat upp stället på navigatorn, satte mig i Tuppen 20 minuter före navigatorn sade jag jag behövde starta. Min äskade telefon har blivit så gammal att den helt enkelt inte hängde med i alla snabba svängar jag skulle ha behövt göra i stan så det slutade med ungefär tre varv runt på samma gator och 20 minuter försenad. Sedan kom jag ändå ganska snabbt igång och jag som aldrig förr serverat lärde mig snabbt och klarade det riktigt bra. Vid klockan ett på natten kunde jag sedan återigen sätta mig i min kära mil och så skjutsade jag hem en annan tjej till Mankans, det vill säga riktigt nära mig. Halv två kröp jag sedan in under mitt täcke trött men nöjd över att ha tjänat in lite extra bensinpengar.


<3 : Madde

1 kommentar: