onsdag 30 juli 2014

Monologer

Idag har jag läst hemifrån. Och kan ni gissa? Det har lyckats! Bara ett kapitel kvar idag sedan är allt jobb gjort för dagen. Men vet ni när jag är ensam hemma pratar jag för mig själv. Konstant. Började fundera på det idag efter att jag säkert i 10 minuter suttit och förklarat att jag inte alls är säker på att jag tänker skriva fysik längre. Jag satt och förklarade att jo jag är intresserad, jag tänker läsa alla kurser och så vidare, men det ger mig ett så stort stressmoment eftersom jag inte lyckats så jätte bra i proven och så. Och till vad behöver jag det att jag har skrivit det i studenten? Inte till någonting, inte till något av de alternativen jag tänkt på att är en möjlighet att söka till efter gymnasiet. Och behöver jag det senare i livet har jag ändå läst alla kurser. Så vad om jag bara under hösten och läslovet räknar matematik och läser böcker på svenska (ÄNTLIGEN!) och inte läser de där tusen fysikböckerna och sedan antagligen ändå inte lyckas speciellt bra i skrivningarna? Ja nå nu övergick det här inlägget till min ena monolog idag. Vilket kanske var meningen så där halvt. Jag har inte ännu bestämt mig men just nu lutar det faktiskt mot att inte skriva det, bara läsa kurserna, hoppeligen resa till Cern och sådant. Och ja monologerna, vem stör det då jag är ensam? Fortsätter nog med dem också.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar