onsdag 30 juli 2014

Harkrank invasion?

Vet ni de där som är väldigt lustiga? Som men tror är släkt med spindlarna men egentligen är de en mygga, nej ingen biologiundervisning men i alla fall. Jag talar om harkrankarna, som jag för övrigt alltid kallat för harakrank men tydligen ska Aet i mitten inte ska vara där. Men i alla fall torr jag att de håller på och invaderar vårt hus. Igår hittade jag 3 döda, mitt på golvet, i en prydlig rad! I natt vaknade jag till att det prasslade, en harkrank som flög mot tapeten, gång på gång! Idag då jag satt och läste kände jag något som kittlade på benet, en harkrank kröp på mig. Jag försökte ge den åt Molly men jag tror jag dödade den i misstag. Vad beror det här på? ja vi har typ alla fönster uppe, men varför just de? Inga andra kryp kommer in. Har ni ett svar som den här tjejen som läser biologi dagarna i enda inte har? Jag är confused och tänkte bara att jag skulle skriva om det. Puss!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar