lördag 19 juli 2014

Jag gillar min hy!

Vet ni som många andra har jag alltid klagat en massa över min hy. Den är så torr, jag har röda kinder och jag har sådana där äckliga prickar på näsan ni vet. Men på senaste tiden har jag börjat tänka? Om jag är orolig för att få acne om jag har fyra finnar samtidigt kan mina problem inte vara så stora. Och hur ofta använder jag foundation, puder eller något liknande i ansiktet? Nej just det, typ aldrig, och mitt ansikte ser bra ut ändå. Jag började tänka på det då jag såg den här bilden av Blondinbella.


Hennes förvandling av sin makeup artist. Ganska hemskt tycker jag. Vi är ju alla vana att se henne som på sista bilden, och en lång tid trodde jag att hon såg så perfekt ut. Det är först nu då hon blivit mamma och så som hon visat sminkfria bilder, och visst är det skillnad. Hon lider stackaren av acne och jag tycker så synd om henne. Själv skulle jag aldrig klara av att gå med så där mycket smink hela tiden, om man bortser från mtm så kan gångerna jag använt smink under denna sommar lätt räknas på ena handen. Jag tycker det är skönt, går ofta i skolan också utan smink, och då folk säger att de inte märker någon skillnad tycker jag det känns onödigt. Om jag får komplimanger för att se bra ut då jag inte har smink, varför ska jag då stå och kladda framför spegeln varje morgon. Jag ser inte pointen, och därför är jag otroligt tacksam för den hy jag har.

Totalt sminkfri till exempel här

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar