tisdag 23 oktober 2018

Veckoslut på favoritön

På fredag morgon tog jag bussen från Uppsala och sedan färjan från Grisslehamn. På Åland mötte jag sedan upp mamma, som jag inte sett sedan jag flyttade hit och vi åkte till Sottunga för att fira veckoslutet. Vi hade ett supermysigt veckoslut, mamma skämde bort mig med skaldjursmiddag både fredag och lördag. Havskräftor och musslor samt en massa annan god mat. På lördag röjde vi på tomten och brände lite kvistar och det var faktiskt så skönt att bara få göra lite gårdsjobb och vara ute, märks nog att jag saknar landet.








Självklart blev det också mycket bara att njuta av att vara vid havet, jag hälsade på korna en sväng och så tittade vi på Helsinki International Horse Shows direktsändning i soffan. Veckoslutet erbjöd precis vad jag behövde och ville ha. Soluppgångarna var ju inte heller från denna värld, himlen brann i några minuter.



<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar