fredag 5 oktober 2018

Super september, nu försök till overklig oktober

Wow vilken bloggmånad september var för mig. Månaden var bra på andra sätt också, som till exempel första månaden på utbyte och så vidare. Men i det här inlägget tänkte jag fokusera lite på bloggen, min bebis som jag hållit vid liv nästan åtta år. September det här året var nämligen den bästa månaden jag någonsin haft. Sidvisningarna var jämna, jag uppnådde mitt mål för hur många sidvisningar jag ville uppnå den månaden, och att uppnå ett mål är ju bland det bästa som finns. Så tack alla fina läsare som tittade in här under september!

Nu är det ny månad och självklart har jag lagt upp ett nytt mål. Varför? Jo för man utvecklas inte om man håller sig på samma ställe hela tiden. Jag vet att målet jag lagt kanske är i högsta laget just nu, men man måste ju sikta någonstans, och når jag dit kommer jag att vara så otroligt stolt över mig själv! Jag väljer, och har hela tiden då jag bloggat, valt att inte nämna några siffror från min statistik här på bloggen. Och det är en policy jag tror att jag kommer att hålla fast vid ganska hårt. Anledningen är egentligen ganska enkel, det är bara siffror, och de siffrorna betyder väldigt olika för olika personer. Om jag nämner hur många sidvisningar jag får tycker en person att det är galet mycket medan en annan ser det som väldigt få personer som varit inne och läst. Och därför känner jag mig helt enkelt inte bekväm med att mina bloggläsare ska få döma mig utifrån deras egen syn på en siffra. För här är det viktigaste ju hur jag tolkar siffrorna, och därför skriver jag hellre om mina egna tolkningar och tankar om statistiken, utan att nämna siffrorna. Men frågar någon mig i verkliga livet hur många sidvisningar jag har svarar jag alltid precis så som det är.

Jag vill inte be er läsare om någonting, men jag hoppas självklart att folk fortsätter titta in här och gilla det jag skriver om. Nu siktar den här bloggen mot nästa mål, målet för oktober.

Så där passande till denna höstmånad

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar