söndag 7 oktober 2018

Sug efter äventyr

Flera gånger under sommaren och nu under hösten har jag fått känslan av att jag vill göra något lite halvgalet och äventyrligt. Ni vet så där som scouter gör, jag kanske helt enkelt har fått för lite scouting i mitt liv. Men till exempel jag som aldrig egentligen varit taggad på att vandra, för det känns bara för jobbigt att gå långa vägar med sin packning har den här sommaren känt att jag nog kunde med en eller två kompanjoner vandra omkring i typ Lappland några dagar, inte vandra hela dagen utan även ha tid med lite camping liv i vildmarken. Så där någon gång på eftermiddagen sätt upp tält och hängmattor, kanske hänga en hel dag vid lägret och sedan gå lite igen och slå upp ett nytt läger. Just nu känns det som att det skulle vara så mysigt och roligt, och skapa sådana minnen. Det har jag sug efter, göra de där galna grejerna som man berättar 10 år senare och kan minnas tillbaka till.


Något annat som kanske inte direkt är så äventyrligt men skulle vara roligt att testa är till exempel testa att tillbringa 24 timmar i en hängmatta. Med kompisar då, hitta ett bra ställe där man kan spänna upp sina hängmattor tätt intill varandra och sedan ha dealen att man inte får stiga ur hängmattan på 24 timmar. Hur löser man matlagning? Toalettbesök? Och vad kan komma som en överraskning. Skulle definitivt bli rastlös, men skulle ändå vela testa.

Och sanningen, maten smakar alltid bättre utomhus.

Ja man kan väl helt enkelt säga att jag lite suktar efter vildmarksliv och kanske skulle behöva någon tält-/hängmatts-/segelbåtsnatt just nu. Kankse blev för lite med bara två tältnätter och två segelbåtsnätter i år. Och så lite sug efter det där egna äventyret, i stället för att försöka förverkliga ett äventyr för scoutbarnen. Så om någon av mina vänner är lika sugen som jag och lite galen så hör av er så kanske vi kan planera nåt till nästa sommar, för lite ärlig måste jag vara, det är sommaräventyr jag vill ha, orkar inte frysa. Även om man gör det även på sommaren i Finland.


Förra veckans utflykt i Dalarna var ju ett litet äventyr, så mera sådant helt enkelt, och kanske lite längre.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar