tisdag 9 oktober 2018

Detaljer i mitt rum

Nu har jag äntligen fått nya tapeter i mitt rum här i Uppsala, så nu har jag kunnat ställa fram saker ordentligt och så. På grund av tapeterna har jag även väntat lite på att fotografera i rummet. Men i dag tänkte jag bjuda på några detaljer här från min lya och hem i nio månader.

I min bokhylla står dalahästen jag köpte under vår resa dit, från dalahästfabriken. Jag tror att jag nämnde att jag hittade en som passade mig bra. Den var från hyllan med "misslyckade" hästar, men på de flesta kunde man bara om man riktigt försökte hitta felet på hästen. Jag är i alla fall suveränt nöjd med den. Passar även min inredning som ganska långt går i vitt, grått och ljusrött.

Mitt fotobyksträck hemifrån har jag hängt upp, samma bilder som hemma eftersom jag inte beställt fler och då jag gick igenom de jag har är det ganska få som har så stor betydelse för mig mera. De flesta är trots allt från då jag var 15-17 år gammal och mycket har ju ändrat sedan dess. Vilka vänner jag umgås med och så vidare.

En sak som jag är riktigt nöjd med är att jag här installerat en liten sminkhörna åt mig. Jag gjorde det egentligen mest för att jag hade så lite utrymme i badrummet. Så i stället köpte jag en bordspegel från IKEA och ställde ut det sminket jag använder på ett bord jag har intill skrivbordet. Och jag vet inte om jag någonsin mera kommer att vilja stå vid en spegel och sminka mig, för det är alldeles underbart att sitta och sminka. Dessutom ger min bordslampa betydelig bättre ljus än jag har i badrummet så även det är ett stort plus.


På en annan hylla har jag lagt ut de smyckena jag har tagit med mig. Jag har ju utrymme och så här ser jag lätt vad jag har och kan välja vad jag vill ha på mig vilken dag. Dessutom är ju smycken inte snyggt bara då man har dem på kroppen.

På den hyllan står mitt pinkfärgade skumppaglas från min haalare och eftersom jag inte använder haalaren speciellt mycket här har glaset i stället fått fungera hängare för örhängen.

Under smyckena ligger min SLU halsduk, som vi alla fick första dagen. Halsduken är grön och röd, och det är kanske inte helt mina färger så tror inte att jag kommer att använda den som halsduk, men ändå roligt att ha den framme. Men snart måste jag väl börja använda den i alla fall, för det börjar bli riktigt kallt och jag har ingen halsduk här ännu.

I min andra bokhylla har jag bland annat ställt upp de böckerna jag har med mig hit. Inte så många men jag gillar ändå att ha böcker runt omkring mig.

Och självklart min älskade ljusslinga som jag redan visat här på bloggen.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar