onsdag 31 maj 2017

Rolex

På torsdagen hade jag Stina med mig till stallet, mest för att jag kände att jag gärna ville ha sällskap till stallet. Och så satte jag ju så klart en kamera i handen på henne, och även om hon inte är den bästa fotografen fick jag några trevliga bilder. Tyvärr var det inte Patsy jag red utan det var hopplektion så jag fick rida en annan esthäst, nämligen Rolex. 


Till en början var han taggad till tusen, ville bara springa fort och kastade med huvudet och studsade lite då jag sade till och så. Och även de första hindren var sådana, men så blev han trött eller någonting. För plötsligt tog farten slut och han orkade helt enkelt inte gå framåt. Det var en riktigt stor skillnad och ganska förvånande. Men det var en rolig lektion i alla fall och han var helt otroligt söt. Stina gillade också honom väldigt mycket eftersom han var så mysig i stallet. Men vi övade att byta galopp över ett hinder, och det har jag blivit riktigt mycket bättre på det senaste året och tycker att jag kan ganska bra. Fram tills nu, det gick helt enkelt inte. Det var så jäkla svårt med Rolex och jag tror faktiskt det lyckades bara en eller två gånger. Verkligen störande. Men annars bra lektion, även om vi inte hann hoppa så mycket.




Hindret vi skulle byta galopp över, och hur mycket jag än försökte gick det inte.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar