onsdag 31 maj 2017

Saker/tips Amsterdam lärde mig

Det här inlägget tänkte jag att jag måste göra redan då jag var i Amsterdam, eftersom jag kom att tänka på några saker. Dock blev listan sedan inte så lång men i alla fall några punkter som jag tycker man ska ta till sig om man åker till Amsterdam. Och det är mera så där små tips, inga tips att göra och uppleva och så. Men om någon är intresserad av ett sådant inlägg så släng in en kommentar så gör jag gärna ett sådant också.
  • Cash is king. På de flesta ställen gick det inte att betala med annat än kreditkort och har man inte sådant lönar det sig att ha kontanter med sig. Och det går inte heller att ta ut pengar med alla kort överallt.
  • Ha på dig skor som är bekväma, inte skaver och du kan gå i mycket. Det är en stad där du går mycket, allt är nära och det är ganska onödigt dyrt att åka kollektivtraffik. Och så ser du ju staden bäst om du promenerar omkring (eller kanalbåt).
  • Om du vill dricka vatten på en restaurang, be om kranvatten, annars kan du få betala över 7 euro för en kanna vatten. Annars är den mesta drickan billig. Speciellt i matbutiken kostar alla drycker, alkoholhaltiga som alkoholfria, väldigt lite. Till exempel aloe vera drycker som i Finland kostar nästan fyra euro kostar där under en.
  • Åk kanalbåt! Det var så det bästa med resan.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar