fredag 12 maj 2017

Nytt liv till telefonen

Min telefon är två och ett halvt år gammal. Och för er som inte vet brukar två år vara den där "gränsen" för en iPhone. efter det är garantin slut och den blir snabbt avsevärt mycket sämre. Även jag märkte det här och speciellt laddningen höll inget. Jag behövde ladda flera gånger per dag, ute dog det genast eller gick till 1% och om jag var för länge inne på Snapchat dog den utan förvarning vid över 40% batteri. Nu är jag ju en sådan som lite vägrar byta telefon så ofta, det är en dyr produkt och det känns inte värt att med två års mellanrum köpa en ny. Så jag tog reda på lite, visste att byter jag batteriet hos Apple så kommer det att kosta otroligt mycket och dessutom kan jag få vara utan min telefon upp till en vecka eller något. Men så hittade jag ett annat företag, iTapsa och kollade upp det. Jag läste allt om dem jag kunde hitta på nätet för att se om de var pålitliga. Det verkade de vara och jag tänkte att knappast kan det bli värre, jag kan ju inte leva med en sådan här telefon. Så jag förde dit den och inom en halv timme hade jag ett nytt batteri i telefonen och allting kostade ynka 45€.

Det är bland det bästa jag gjort på länge, batteriet håller som om telefonen vore ny och jag är verkligen nöjd. Jag var osäker på om jag kunde lita på dem, men fick ett års garanti på jobbet så om någonting går fel får jag dessutom det fixat. jag måste säga att det känns bra och även om det fortfarande finns för lite utrymme på telefonen beter den inte alls sig som den gamla telefonen den var innan. Så det kan jag nog rekommendera om man inte är sugen på att köpa en helt ny telefon. Apple rekommenderar att byta batteri efter 500 laddningar, och min var tydligen laddad nästan 850 gånger. Det var dags, det behövdes och det var värt det. Och så fick jag dessutom ett nytt skärmskydd i födelsedagspresent så min telefon är verkligen lite som ny just nu.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar