torsdag 11 maj 2017

Från noll till jobb

Har ni också en känsla av att mycket ofta kommer samtidigt. För en vecka sedan hade jag ingen aning om vad jag ska göra i sommar, inget sommarjobb och det kändes som att arbetsintervjun jag hade på fredagen var min sista chans. Delvis var det lite det också, och den tog jag. På måndagen fick jag veta att jag är välkommen, och min skolning börjar nästan så fort jag kommit hem från Amsterdam (fast där emellan ska jag kolla på hästarna i Brunnsparken). Jag kommer jobba på samma ställe som för två år sedan, en marketingfirma och sälja saker och göra intervjuer via telefon. Inte mitt drömjobb men jag trivdes i alla fall, jag går dit på 15 minuter hemifrån och arbetstiderna är väldigt flexibla. Och lönen är dessutom helt okej. Så i dag ska jag gå dit för att skriva arbetsavtal.

Men förutom det har jag nu då gjort en intervju till Finland 100 projektet jag är med i och i morgon väntar nästa, så även det rullar på och jag får lite pengar därifrån samtidigt som jag har möjlighet att göra någonting journalistiskt också. Och som om det inte räcker att jag gjorde en lyckad intervju igår fick jag ett mejl om en arbetsintervju till. Det handlar om att sköta djur, mest hundar, gå ut med dem och sköta medan ägaren är borta och så vidare. Det är inget heltidsjobb men jag sökte i alla fall dit och fick först svaret att de inte just nu är i behov av flera. Men nu fanns det tydligen ändå behov så dem ska jag åka och träffa i dag. Saker verkar helt enkelt lösa sig ganska bra med min sommar helt enkelt. Och det bästa är ju att jag lyckats så att jag dessutom kan åka på scoutläger. Det kan nog bli en bra sommar det här.

Åtminstone en vecka kommer dessutom spenderas med denna filur

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar