onsdag 24 maj 2017

9 innan 10

YouTubern Therese Lindgren brukar säga att hon försöker hinna göra 10 saker innan klockan 10 på morgonen för att komma igång för dagen. I dag hade jag mycket att göra innan jag skulle iväg till jobbet klockan 12. Så för att vara så effektiv lade jag som mål att precis som Therese hinna med 10 saker innan klockan 10. Riktigt så effektiv var jag inte och hann faktiskt bara med 9 stycken, men helt tillräckligt för att allt viktigt var gjort och jag kunde ta det lugnt en stund. Här är listan på saker jag gjorde innan klockan 10 i morse.

  • Jag åt morgonmål, i lugn och ro eftersom jag vaknade redan innan 7 då Jonathan åkte iväg på jobb.
  • Så publicerade jag morgonens inlägg om Hevoset Kaivarissa. Var egentligen meningen att publicera det igår men det blev inte av så jag lade upp det nu i stället.
  • Jag putsade även och lade på vårdlack på naglarna. Hade franska manikyr några dagar som lossnade igår och jag visste att de kommer att gå av och förstöras om jag inte fixar det nu på morgonen, och så är jag dessutom borta under veckoslutet.
  • Sedan flätade jag upp håret i en fransk fläta som jag tänker ha tills efter ridlektionen i morgon.
  • Jag städade upp mitt rum.
  • För att kunna dammsuga, dammsög hela lägenheten. 
  • Så sminkade jag mig, för jobbet och hela dagen.
  • Och sminket även för att jag skulle kunna fotografera det jag köpte i Amsterdam. Nu är det gjort så nu kan jag snart fixa till det inlägget också.
  • Och de sista 15 minuterna innan klockan 10 packade jag min väska inför veckoslutet. Blir stuga, ridning och segling som det ser ut nu och jag åker redan i dag efter jobbet.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar