onsdag 24 maj 2017

Hevoset Kaivarissa day 1

Trots att jag var förkyld orkade jag mig ut i Brunnsparken för att titta på hästarna som hade tagit över här. Det var evenemanget "Hevoset Kaivarisa" och det kunde ju inte ha inträffat ett bättre och finare veckoslut. Det exklusiva  programmet och det fina vädret hade tydligen lockat över 45 000 människor till parken. Jag kollade mest på hopptävlingarna, även om jag från början hade tänkt tillbringa hela dagarna där, men på grund av förkylningen som sagt. Men tack vare det fina vädret och dessa otroligt vackra och söta djur knäppte jag en hel del bilder. Så jag tänkte att jag delar upp dem i två inlägg, ett per dag helt enkelt.


På lördagen var jag och kollade på ponnyernas hopptävling samt en hopptävling som gick ut på att ridskolorna tävlade mot varandra. Det var en lärare och en elev, varav ena först hoppade en bana på 90cm och sedan den andra samma bana på 100cm. i vilken ordning man hoppade hade ingen skillnad, men alla utom en valde att låta eleven rida först.

Att fånga hästarnas olika miner på bild är ibland det roligaste som finns.


Som sagt miner...

Och självklart måste även några mindre fyrbenta fångas på bild. 











En av favoritbilderna





Ärevarvet är roligt!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar