måndag 4 maj 2015

Segelsäsongen öppnad

Så var vapen och första maj förbi. Och i år var första maj en fredag så det blev ett långt veckoslut, så vi åkte ut och seglade lördag till söndag. På lördagen öste regnet ner, jag fick upptäcka att min seglingsrock inte håller något som helst vatten längre, kommer att behöva en ny... Men ja i regn och kallt funderade jag nog varför jag egentligen älskar havet. Men det var sist och slutligen väldigt kul att komma fram, gå i bastu och äta god mat. På söndagen sken solen, och även om det blåste kallt var det betydligt trevligare. Kläderna var ännu lite fuktiga från gårdagen men det var riktigt skönt och det där med havet är nog min grej i alla fall. Och att på kvällen kunna känna i ansiktet och se i spegeln att kinderna var lite röda fick mig så glad, första solbrännan betyder att sommaren är nära. Och jag har faktiskt varit helt datorfri i fyra dagar, stolt.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar