torsdag 7 maj 2015

Kan en ödla bli sur

Nu får ni ta del av min oro. Jag är nämligen lite orolig för min beibis Molly. Hon har nämligen inte ätit på en månad nu. För er som inte vet ska en ödla i regel äta en gång i veckan och då ungefär fem syrsor, eller så är det med min leopardgecko. Men nu har hon som sagt inte ätit på en månad, jag köper mat varje vecka men hon vägrar äta. Då hon matstrejkat förr har jag ändrat maten en tid, till exempel syrsor till maskar. Och det här gjorde jag igår, köpte maskar men hon åt inte det heller. Och jag försökte till och met hålla framme maten med en pincett framför henne, hon åt en och sedan vände hon bara bort huvudet. Och helt klart står allting inte rätt till med lilla vännen nu. Jag har två teorier, antingen är hon arg på mig eftersom jag har varit borta ganska mycket på senaste tiden. Det vet jag inte riktitgt, det känns ju inte som att en ödla kan känna så mycket och så vidare, men vad vet man egentligen vad som rör sig i en ödlas hjärna. Den andra teorin är att hon är sjuk på något sätt, vilket jag tyvärr ser mera troligt. Och därför är jag orolig, jag vill ju inte att hon ska vara sjuk. Så det snurrar runt i min hjärna för tillfället. Mitt lilla djur...

När hon äter som hon ska <3

<3 : Madde

5 kommentarer:

  1. Det är ju tyvärr ganska troligt att hon är sjuk. Ta henne till veterinären så får du kollat upp saken. Hoppas hon snart blir som vanligt igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet där är ju att man inte riktigt kan ta en ödla till veterinären... Man kan inte ta i henne och det är väldigt jobbigt att flytta henne, och jag tror inte riktigt man kan undersöka henne heller... Hoppas bara hon inte har ont...

      Radera
    2. Ok, då förstår jag. Kanske du kunde ringa? De kanske har något råd i alla fall. :)

      Radera
  2. Vilken söt ödla, hoppas det bara är något tillfällligt och inget allvarligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är hon, det hoppas jag också :) <3

      Radera