söndag 24 maj 2015

Svett, skratt och skott

Idag begav några ledare och explorerscouter till norra Kyrkslätt för att spela paintball. Det var otroligt roligt men alldeles galet tungt och jag vet inte när jag varit så svettig. Vi sprang omkring, två lag med tre personer i varje, Rasse, Cappe och jag var ett lag. Kröp runt, försökte skydda oss men samtidigt komma framåt till andra sidan av planen, där andra laget hade sitt läger. Första gången för mig, hoppas inte den sista. Det ryktades i alla fall planer på att göra det till en tradition med paintball då de även var och spelade förra året, då var jag anmäld men kunde sedan inte.

Cappe och Rasse slut efter sin sista match, de var de enda som hade kulor kvar och gick in på planen och bestämde sig för att spela tills kulorna var slut

Rasses rygg efter den matchen, grym





Definitivt värt att testa! Dock kanske inte en vecka före man ska ta studenten, då risk för stora blåmärken finns. Tur klarade jag mig undan, med att kanske inte ta de allra farligaste riskerna.
<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Ja va o spela paintball fö första gången två år sen när ja va på språkresa i Spanien, de va svettit som bara den, vi va nånstans mitt ute på en åker i 30 grader o sol me alla skydd o haalare på :D Deva jävlit kul ända tills ja vricka vristen o int kunde va me mera xD Nu fick ja igen sån lust att fa nånstans o spela!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :D ojdå itn så bra :/ D e nog skitkul o me bra gäng så ännu roligare :)

      Radera