lördag 23 maj 2015

Sista gången

Stafettkarnevalen över för i år. Och över för min del för alltid. Eller i alla fall i syftet att springa, nu får jag aldrig någonsin springa där. Lite vemodigt är det ändå, det är ett så roligt evenemang. Men vem vet, kanske jag någon gång i framtiden jobbar för till exempel Yle och får var med den vägen. Jag sprang alltså min hat kärleks sträcka i flickornas gatustafett. Då jag gick på ettan i gymnasiet var första året som tjejerna överhuvudtaget fick springa gatustafetten och då inledde jag min gatustafettkarriär med den kortaste sträckan och helvetesbacken i slutet. Sedan dess var den sträckan min under alla gymnasieår. Nu blir den någon annans nästa år, kommer sakna den men samtidigt tycka att det är skönt att backen och jag antagligen inte träffas igen. Vi slutade på en 14de plats, lite sämre än förra året. Och jag tycker själv också att det för min egen del gick sämre i år i gatustafetten. I grässtafetten var jag med i Lärkans andra lag, första gången i historien som Lärkan förresten haft två lag i den stafetten. Vi slutade på en 20de plats på grund av två fällningar av stafettpinnen. Den gick för egen del bra tycker jag och är väldigt nöjd i alla fall.

Och visst är Stafettkarnevalen härlig, har man möjlighet lönar det nog sig att ta sig dit. Träffade hangökidsen och hade så sjukt roligt. Stämningen, vännerna, solen, tävlingarna, ALLT! Kärlek, och stolt över att vara en del av det.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar